Presmerovanie URL
Značky
Presmerovanie URL je spôsob, ako komukoľvek - vyhľadávaču alebo skutočnému návštevníkovi - zobraziť rovnakú stránku na inej URL adrese. Má význam najmä vtedy, ak výrazne meníte štruktúru stránky alebo prechádzate na iný systém webstránky či eshopu.
Vtedy by ste totiž výrazne pocítili dočasné zníženie návštevnosti z vyhľadávačov. Množstvo URL adries by totiž bolo iných. Pritom vyhľadávacie roboty ako napr. Googlebot neindexujú celú doménu naraz, ale len po niekoľko stránok. Ak napríklad máte 1000 produktov v eshope, trvalo by možno pár týždňov, kým by sa zmeny zaindexovali.
Je tu však jednoduchá možnosť riešiť to presmerovaním URL. V princípe to je informácia "na pôvodnej URL adrese obsah už nie je, rovnaký obsah nájdete na takejto novej adrese".
Napriek tomu, že Google tvrdí, že presmerovania a to aj viacnásobné presmerovania nie sú problém , tak správne to funguje cca. v 80% presmerovaní. Zvyšné stránky musí Googlebot naindexovať nanovo.