Analyzuj, vyhodnocuj, zlepšuj
Čo sa tu dozviete?
Podnikať na internete je skvelé aj vďaka tomu, že viete krásne zbierať dáta a vyhodnocovať ich tak, aby pomohli pri rozhodnutiach o ďalšom rozvoji e-shopu.
Preto nezabudnite hneď na začiatku prepojiť e-shop s nástrojom Google Analytics. Vďaka nemu získate obrovské množstvo dát a to zadarmo.
Prepojenie e-shopu s Google Analytics by malo byť samozrejmosťou. V BiznisWebe stačí na prepojenie e-shopu s Google Analytics pár klikov, v inom prípade vám pomôže váš webmaster.
Nedajte sa však zmiasť, ani údaje z Google Analytics nemusia byť na 100% presné. Na manažérsku webovú analytiku však stačia. Sledovať všetky dáta by zabralo mnoho času, vypustite to z hlavy a radšej sa sústreďte len na tie najpodstatnejšie.
Ktoré dáta sa oplatí sledovať?
- Odkiaľ návštevníci prišli
- Čo prezerali, hľadali
- Výkonnosť e-shopu
- Konverzná cesta
- Miera odchodov
- Porovnanie období
- Demografické údaje
Aj keby ste nič iné nesledovali, toto si zapamätajte. Je to kľúčový prehľad v Google Analytics: odkiaľ prišli návštevníci na môj eshop?
Množstvo užitočných informácií o Google Analytics sme pre vás pripravili aj v návodoch pre Google Analytics a e-shop.
Za samozrejmé pokladajte aj overenie stránky v Google Search Console. Tento nástroj vám pomôže v tom, že Google rýchlejšie zaindexuje nové webstránky a zmeny na webstránke. Dá sa tu nahrať sitemapa, pomáha odhaliť nefunkčné stránky (chyby 404), sledovať kľúčové slová, na ktoré používatelia váš e-shop našli, odkazy na vaše stránky...
Proste samé užitočné veci.
V našich návodoch nájdete základné informácie ako pracovať s Google Search Console.
Ako ustriehnuť kľúčové slová a spätné odkazy
Základné štatistiky ohľadom SEO, spätných odkazov, kľúčových slov poskytnú užitočné SEO nástroje ako:
V obmedzenej forme sa dajú využívať aj zadarmo. Ak ich budete používať pravidelne, rýchlo si zvyknete, kde nájsť to, čo vás zaujíma.
Collabim vám zasa pomôže sledovať pozície vo vyhľadávačoch na veľké množstvo kľúčových slov. A tiež koľko ľudí sa cez dané kľúčové slovo prekliklo na váš web. Základné funkcie Collabimu sú taktiež zadarmo.
Na http://www.serp.cz/detekce/basic/ zistíte pozíciu pre akúkoľvek cieľovú stránku.
Chcete odhaliť správanie konkrétnych návštevníkov webu? Skúste nástroj Mouseflow. Ukáže, ako používatelia prehľadávajú váš e-shop a môže vám pomôcť odhaliť problémy použiteľnosti stránky, ktoré možno aj bránia vykonaniu konverzie.
Oplatí sa sledovať nielen váš obchod, ale aj konkurenciu. Na tento účel slúžia nástroje ako Trendlucid, SimilarWeb.
Nájdite si čas na pravidelné sledovanie a vyhodnocovanie štatistík návštevnosti. Naozaj sa to oplatí. Vďaka nim odhalíte, či je vaša stratégia online marketingu úspešná alebo treba vymyslieť niečo iné.
Nakoniec pár tipov, ako udržať svoj e-shop stále IN
- Sledujte svojho najväčšieho konkurenta. Akonáhle konkurencia vymyslí niečo nové, skúste vymyslieť niečo lepšie. Ak nemáte prostriedky na to, aby ste mohli ponúkať také služby ako konkurencia, nájdite výhody, ktoré ponúkate vy a patrične ich zdôraznite (napr. na viditeľnom mieste webu, na sociálnej sieti).
- Prispôsobujte sa trendom. Výhodným nástrojom na sledovanie trendov je https://trends.google.sk/trends/?geo=SK Stačí zadať kľúčové slovo odvetvia v ktorom podnikáte a google trendy poskytnú štatistiky, ako sa o túto tému ľudia zaujímali.
- Sledujte novinky v oblasti e-commerce. Denno denne prinášajú e-commerce špecialisti novinky zo sveta podnikania na internete. E-commerce je oblasť, ktorá sa neuveriteľným spôsobom vyvíja. Čo platilo pred rokom už nemusí platiť dnes. Pridajte si do prehliadača RSS čítačku, kde sa vám budú zobrazovať nové užitočné články, rady a návody o podnikaní a online marketingu. Ako napr. blog.biznisweb.sk, visibility.sk, bastadigital.com/blog, digitalnauniverzita.sk, dexfinity magazín.
Občas sa oplatí navštíviť konferenciu, prípadne si pozrieť/prečítať záznam z takýchto konferencii. Každoročne sa organizujú poučné e-commerce eventy ako Shopcomm, Eshopsummit, Marketing Live.
Sú Vám niektoré výrazy nezrozumiteľné? Chcete si nielen vytvoriť eshop ale aj mu rozumieť? FAQ prináša odpoveď na bežne používané výrazyako je AB testovanie, captcha, feed, PPC, SEO a iné výrazy v podnikaní na Internete.