E-business a e-commerce
E-business, alebo elektronické podnikanie, predstavuje transformáciu tradičného obchodného modelu prostredníctvom využitia internetu a moderných informačných technológií. E-commerce je jedným z najznámejších a najrozšírenejších príkladov elektronického podnikania.
E-business sa stal kľúčový, pretože zahŕňa rôzne aspekty podnikania vrátane elektronického obchodovania (e-commerce), no zameriava sa aj na automatizáciu obchodných procesov, efektívne riadenie vzťahov so zákazníkmi a využitie komplexných informačných systémov.
E-business je dnes základným kameňom mnohých spoločností, a to nielen v oblasti predaja tovaru a služieb cez internet. Pomáha optimalizovať interné operácie, znižovať náklady, zlepšovať kvalitu zákazníckej starostlivosti ( CRP a ERP systémy) a zvyšovať konkurencieschopnosť. Prispieva k globálnemu dosahu podniku, kde firmy môžu pôsobiť na medzinárodných trhoch s minimálnymi obmedzeniami.
Ďalší vývoj e-businessu sa očakáva v oblasti mobilných technológií, rozšírenej reality, umelej inteligencie a ďalších technologických inovácií. E-business zostáva dynamickým a neustále sa meniacim sektorom, kde podniky musia byť pripravené prispôsobovať sa novým trendom a inováciám, aby udržali konkurencieschopnosť a udržali krok s rýchlo meniacim sa digitálnym svetom.